Translate

duminică, 8 ianuarie 2017

Noutăți si un Sirop homemade ... de tuse



La mulți ani in 2017! Sper sa va gasesc cu bine, voioși si sănătoși! Ați ales deja cuvântul anului? Care cuvant? Unul pentru noul an care sa calauzeasca, asa cum a propus Irina. Ei, de fapt Anul asta zic eu ca el m-a găsit pe mine!

    Din Ajunul Crăciunului si pana azi am fost vizitați, colindați si sorcoviți de niște viruși aleși pe sprânceană! ;) Sa mori de dor si de ras după cârnati si jumări , ca de, doar s-a terminat postul!... si sa te alegi cu compot de fructe si mâncare ușoară... Si cu sirop de tuse! In cantitate industrială, pentru toată familia - sa beți cu toții, zice doamna doctor! A, nu sti rețeta? Ia un pix si scrie: un pachet de ceai de patlagina lăsat peste noapte intr-un litru de apa; fiert dimineata 5 minute apoi lăsat 2 ore acoperit. Strecurat si presate plantele bine de tot. O lămâie stoarsă si 250 g de miere încălzite putintel cât sa se omogenizeze siropul. Simplu! Si beți toată ziua, toți, auzi mai, toti! Ca-mi tușiti in telefon de-am rămas fără ureche! ...

    Oricum, tusea asta nu m-a impiedicat sa merg astazi la intalnirea bisericilor ortodoxe din Frankfurt cu primarul, ce a avut loc intr-o faimoasa sala numita Kaisersaal (sala imparatilor), pe care-mi doream de mult sa o vad. A fost prezenta biserica sarba, rusa, greaca, romana si cea a antiohiei. Mai jos un scurt filmulet de la fata locului, biserica rusa sau sarba interpretand un cantec. Primarul cu salba la gat este langa doamna cu bluza mustar/ galben:


             A urmat o procesiune condusa de biserica greaca si sfintirea apelor Mainului.

sfintirea apelor Mainului 2017

A fost prezent si un episop catolic (cu rosu in poza), care a vorbit foarte frumos. Preotii romanii au citit Evanghelia in limba romana si m-am bucurat din suflet sa aud limba noastra ascultata de atata lume, imprastiata nu doar de pe mal, ci si  pe pod!

slujba de sfintire a apelor Mainului si podul eiserner steg Frankfurt

 Apoi a fost aruncata crucea in Main si la sfarsit parintele Anghel din Offenbach a stropit multimile cu apa. Am vazut oameni de diferite nationalitati imbratisandu-se si bucurandu-se impreuna. A fost foarte frumos!

 Si cum ziceam, anul asta cuvântul m-a găsit subtil la pat. Tindeam sa cred ca este SĂNĂTATE ca-i mai buna decât toate, insa acum realizez ca de fapt e vorba de cuvantul DAR!  Pentru ca toate se intampla cu Darul lui Dumnezeu! :)

Închin cu noul nostru sirop,
               cu drag,
                  Ioana

22 de comentarii:

  1. Sanatate !!! Si multumim de reteta. Ceai de patlagina n-am gustat pana acum, dar cred ca si cu ceai de tei e valabil :) Frumos cuvant pentru 2017. Eu intuiesc ca pentru mine e " simplitate ".

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumim mult! Nici eu pana acum! ;) îmi place cuvântul tău ascuns parca sub o frunza din superba ta grădina!

      Ștergere
  2. Răspunsuri
    1. :) tusea a scuturat cam multe si... Optimismul mi a mai rămas! :))

      Ștergere
  3. :) Sa fii sanatoasa, Ioana! La multi ani!

    RăspundețiȘtergere
  4. Multă sănătate, Ioana ! Mulţumesc pentru reţetă !

    RăspundețiȘtergere
  5. Sanatate si multe DARuri binecuvantate in noul an , draga Ioana ! .... Doamne , prezinti atat de frumos ce ti se intampla tie in Germania asta , de ma tot gandesc ca eu oi fi nimerit in alta nemtie !!!! ...Multam frumos pentru reteta ! Te imbratisez cu drag !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Îmbrățișări cu drag!!!!! Sa te audă Dumnezeu!!!!! Am avut si eu momentul ăla de m-au copleșit toate, dar ca sa-l parafrazez pe P Papacioc, încerc sa mișc cât de puțin, da sa mișc. :)

      Ștergere
  6. Cuvant ce rimeaza bine cu har :)

    Sa-ti folosesti cu bine tot harul ce l-ai primit si sa-ti fie rasplatit cu darurile Lui :)

    RăspundețiȘtergere
  7. sanatate!si La multi ani!
    multumim pentru reteta, anul asta si eu am fost bolnava de Craciun, si restul familiei m-a urmat dupa aceea:).
    dupa ce amcheltuit bani grei pe siropuri de tuse ne-am dres cu ceai de patlagina.O sa fac si eu siropul chiar azi.
    care e cuvantul anului pentru tine, ca nu-l gasesc :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi pare rau de raceala. Ma bucur ca mi-ai spus ca patlagina functioneaza! Vesti bune la orizont! :) cuvantul ales de mine este Dar de la a darui.:) pupici

      Ștergere
  8. Vai..daca ma crezi,cand eram copil.singura bucurie atunci cand raceam era sirpul de patlagina.Nu era el homemade dar era atat de buuuuun ca abia asteptam "doza"
    Multumim pentru reteta,,eu una am salvat-o si sper s anu fie nevoie s ao fac dar..in caz ca...acum am un remediu natural...
    Multumesc din suflet pentru reteta.
    Iaurt,paine,conserve,sotul isi face singur mezeluri de casa,,,acum am notat si sirpul de tuse...ah ce ma bucur ca scapam de cat mai multe lucruri pe care le mancam de cumparat,pline de conservanti si de "dubiosenii"
    Un an minunat draga mea...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Of eu nu mi amintesc prea multe despre sirop. Doamna doctor l a recomandat. Cat despre mancarea fara Euri, ce ma bucur sa aud ca suntem tot mai multi constienti de ele si le evitam. :) Imbratisari cu drag, si un An Nou fericit! :)

      Ștergere
  9. Multa sanatate si un an minunat!Multumim pentru reteta,se noteaza!

    RăspundețiȘtergere
  10. La multi ani cu sanatate si la cat mi multe Daruri!

    RăspundețiȘtergere
  11. De notat reteta, desi sper sa ma ocoleasca boala! Sanatate, Ioana! Vezi ca ti-am raspuns la mine pe blog despre jurnalul de multumire. Zile senine iti doresc tie si familiei tale!

    RăspundețiȘtergere
  12. Copilarie...sirop de patlagina :) La multi ani...si eu am ales cuvantul...rugaciune. Pupici

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...